Leni Riefenstahl - Das Blaue Licht (1932 ελληνικοί υπότιτλοι)


Η γαλάζια λάμψη (γερμ. Das blaue Licht) είναι ο τίτλος γερμανικού κινηματογραφικού έργου του 1932 με θέμα τις Άλπεις σε σκηνοθεσία και σενάριο της Λένι Ρίφενσταλ και του Μπέλα Μπαλάς. Πρωταγωνιστεί η Λένι Ρίφενσταλ.


H πλοκή της ταινίας:

Στην κορυφή του βουνού Μόντε Κρίσταλλο όταν έχει πανσέληνο λάμπει ένα μαγευτικό γαλάζιο φως. Πολλοί ξεκίνησαν νύχτα να ανεβούν στο βουνό για να λύσουν το μυστήριο, αλλά κανένα από τα παλικάρια δεν επέστρεψε μέχρι τώρα. Οι κάτοικοι του χωριού λένε ότι φταίει η Χούντα, μια πανέμορφη αλλά και αλλόκοτη κοπέλα που λένε ότι είναι μάγισσα που ζει στο βουνό και ξεμυαλίζει τα αγόρια. Η Χούντα είναι η μόνη που ξέρει το μονοπάτι που οδηγεί στο γαλάζιο φως. Κάποια μέρα φτάνει στο χωριό ο Φίγκο, ένας νεαρός ζωγράφος. Έχει ακούσει για το μαγικό φως και θέλει να το θαυμάσει από κοντά. Μια νύχτα με πανσέληνο ακολουθεί κρυφά τα αχνάρια της κοπέλας και φτάνει στην κορυφή του βουνού, όπου ανακαλύπτει το μυστικό: είναι μια σπηλιά με ένα διαμάντι που αντανακλά το φως της πανσελήνου. Η Χούντα τον ανακαλύπτει και, τρομαγμένη, φεύγει να σωθεί. Ο Φίγκο, όμως, στην απληστία του αποσπάει το διαμάντι από τον βράχο και το αρπάζει. Το γαλάζιο φως σβήνει, η Χούντα χάνει τον δρόμο της στο σκοτάδι, παραπατάει και πέφτει στον γκρεμό.



Η εφημερίδα The New York Sun περιέγραψε το έργο ως «ένα από τα γραφικότερα έργα της χρονιάς. Η Ρίφενσταλ είναι καλλονή και εξαίρετη ορειβάτις». Επίσης και η Herald Tribune και η The Times εξέφρασαν τον θαυμασμό τους για την Ρίφενσταλ.

Η επιτυχία του έργου και η αισθητική του δομή προξένησαν το ενδιαφέρον του Χίτλερ και του Γκέμπελς, οι οποίοι της ανέθεσαν την κινηματογράφηση διάφορων έργων για την προώθηση του εθνικοσοσιαλιστικού κινήματος.


Η ταινία απέσπασε το αργυρό μετάλλιο στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας.



Η Leni Riefenstahl  με τον σύζυγο της Peter Jacob.



H σκηνοθέτης της ταινίας ''Θρίαμβος της θελήσεως'' καθώς και της σκηνοθεσίας της τηλεοπτικής κάλυψης των Ολυμπιακών Αγώνων του Βερολίνου και της ταινίας ''Olympia'' είχε αναφέρει σε κάποιον τις συζητήσεις με τον Φύρερ και αυτές δημοσιεύθηκαν την 1η Φεβρουαρίου του 1939 στην Βελγική Επιθεώρηση:

''Πιστεύεται ότι ο Χίτλερ είναι τρελός, αιμοβόρος και φανατικός. Θα έπρεπε να τον δείτε την νύχτα στο μπαλκόνι του, να θαυμάζει τον έναστρο ουρανό μιλώντας για τον Βάγκνερ χωρίς να αναφέρει λέξη για την πολιτική ή ακόμα όταν εξηγεί πως βλέπει την εξέλιξη του γερμανικού κινηματογράφου. Όταν συγκινείται από κάτι τα μάτια του βουρκώνουν αλλά δεν συζητά ποτέ. Παρ' όλα αυτά, εμένα με ακούει όταν του εκθέτω τα κινηματογραφικά μου σχέδια.''

Leni Riefenstahl, (Ναζισμός και κουλτούρα, Λιονέλ Ρισάρ, εκδόσεις Αστάρτη)