Σίτσα Καραϊσκάκη: ''Η μεταστροφή του Γκαίτε από το Γοτθικό στο αρχαίο Ελληνικό πνεύμα''


Η Ελληνίδα εθνικοσοσιαλίστρια Σίτσα Καραϊσκάκη, είχε τιμηθεί με το βραβείο ''Γκαίτε'' από το ''Ινστιτούτο Γκαίτε'' στο Ιλμενάου. Επίσης είχε τιμηθεί με τον τίτλο της Διδάκτορος Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου του Μονάχου. Είχε πάει στην Γερμανία για να συνεχίσει τις σπουδές της το 1926. Συνέχισε τις σπουδές της παρακολουθώντας μαθήματα Βυζαντινολογίας, Ψυχολογίας και Γερμανικής Φιλολογίας στα πανεπιστήμια της Βιέννης, της Πράγας και της Ζυρίχης. 

Θα προσφέρουμε στους επισκέπτες των ιστολογίων μας ένα μεγάλο απόσπασμα από μια μελέτη της για τον Γιόχαν Βόλφγκανγκ Γκαίτε που εκδόθηκε το 1974 με τίτλο ''Η μεταστροφή του Γκαίτε από το Γοτθικό στο αρχαίο Ελληνικό πνεύμα''. Η μελέτη βασίζεται στο ημερολόγιο του Γκαίτε και στο πως επηρεάστηκε από το ταξίδι του στην Ιταλία που επιθυμούσε να το πραγματοποιήσει 30 χρόνια.  Τα σχόλια που παραθέτει ο Γκαίτε για την τέχνη σε συνδυασμό με τα σχόλια της Σίτσας Καραϊσκάκη βρίσκονται σε απόλυτη ταύτιση με το εθνικοσοσιαλιστικό πνεύμα στο θέμα της τέχνης. Προτού ξεκινήσετε την ανάγνωση του αρχείου που σας προσφέρουμε σας παραθέτουμε δυο παλαιότερες αναρτήσεις μας με ομιλίες του Αδόλφου Χίτλερ:



Το αρχείο με τα αποσπάσματα μελέτης της Σίτσας Καραϊσκάκη  για τον φιλέλληνα Γερμανό ποιητή Γκαίτε, μπορείτε να το βρείτε εδώ.



''Οι ψυχικές αυτές στενές σχέσεις του Γκαίτε με το αρχαίο ελληνικό πνεύμα και η προσήλωση στις φιλοσοφικές τους θεωρίες είναι δίκαιο να μας πληρούν περηφάνεια και αγαλλίαση. Νοιώθουμε πως ψηλώνουμε και μεις κοντά του ανευρίσκοντας μέσα στο λαμπρό προγονικό μας παρελθόν τον ίδιον τον εαυτό μας.

Γελούσε για τις θεωρίες του Φαλμεράγιερ και ενθουσιαζότανε σαν έπαιρνε ένα γράμμα του Μπάυρον από την μαχόμενη Ελλάδα την απόγονη εκείνης της χώρας που του έλαμψε με τον ήλιο του πνεύματος της. Και ήθελε κι αυτός να ήτανε νέος για να πολεμήσει ο ίδιος για την ελευθερία της. Κι απαντούσε στον Μπάυρον με τέτοιους στίχους:

Ο νους φτερό, όμως μολύβι το κορμί.
Αχ, πλάι σου νάμουν με της νιότης την ορμή.

Κι όταν επεσκέφτηκα το σπίτι του στη Βαϊμάρη είδα με μεγάλη συγκίνηση πάνω στον μικρό μαυροπίνακα που κρέμονταν πλάγια στο απλό του κλινάρι ανάμεσα σε άλλα γραμμένες τις λέξεις ''Griechenland auferstanden'' δηλ. ''Η Ελλάδα αναστήθηκε''. 'Ητανε ανάμεσα στα θέματα που είχε στο νού του να καταπιαστεί''. (σελ. 17-18)