Περί μέθης στην Αρχαία Ελλάδα

''Οι ίδιοι εξάλλου μαρτυρούν υπέρ της παράδοσης αυτής, όταν γιορτάζουν τα σάββατα, όπου κυρίως καλεί ο ένας τον άλλο να πίνει και να μεθάει, και έχουν έθιμο, όταν τους εμποδίζει κάποια ανώτερη βία, να γεύονται οίνο άκρατο [...]Για το ότι αυτές είναι οι πίστεις των Ιουδαίων ενδεικτικό σημείο όχι ασήμαντο είναι και το ότι ανάμεσα στις πολλές τιμωρίες που εφαρμόζουν μία είναι κυρίως η πιο ατιμωτική, η οποία απαγορεύει στους τιμωρούμενους να πίνουν κρασί για όσο χρόνο ορίσει αυτός που επιβάλλει την τιμωρία. ''. Πλούταρχος, Συμποσιακόν (Ποιος ο θεός των Ιουδαίων)



''Αυτό που κρύβεται στην καρδιά του νηφάλιου εμφανίζεται στα λόγια του μεθυσμένου''. Αριστοτέλης, Περί μέθης
''Το κρασί κάνει τον άνθρωπο να αισθάνεται αρκετό βάρος στο κεφάλι, ενώ το ποτό που είναι φτιαγμένο από κριθάρι (ζύθος) επιφέρει στον άνθρωπο νυσταγμό''. Αριστοτέλης, Περί μέθης


''Ο Σπαρτιατικός νόμος που αναφέρεται στις απολαύσεις μου φαίνεται ο καλύτερος όλων. Έχει διώξει εντελώς από την χώρα μας αυτό που ωθεί τους ανθρώπους σε ακολασίες, καβγάδες και κάθε είδους απρέπειες. Δεν θα δεις πουθενά στην Σπάρτη, στις γύρω περιοχές και τις πόλεις που έχει κάτω από τον έλεγχο της, φαγοπότια με άσχημα επακόλουθα. Κανένας δεν θα συναντήσει μεθυσμένο, που κάνει φασαρίες με θορυβώδη τραγούδια, χωρίς να του επιβάλει την πιο αυστηρή τιμωρία, έστω κι αν αυτός χρησιμοποιήσει για δικαιολογία το γεγονός ότι γιορτάζει  τα Διονύσια, όπως είδα να γίνεται στην χώρα σας από μερικούς μεθυσμένους πάνω σε άμαξες. Αλλά και στην αποικία σας, τον Τάραντα, είδα επίσης ολόκληρη την πόλη μεθυσμένη να γιορτάζει τα Διονύσια. Σε μας δεν γίνονται τέτοια πράγματα''.

Πλάτων, Νόμοι Α'


Όταν λοιπόν οι άνθρωποι πίνουν δεν χρειάζονται κάποιον εγκρατή και συνετό αρχηγό, παρά το αντίθετο; Αν ο ηγέτης των συμποσιαστών είναι κι αυτός πότης ή νέος ή άπειρος, θα πρέπει να είναι πολύ τυχερός για να μην κάνει κάποιο φοβερό κακό. [...] Φαντάζομαι να καταλαβαίνεις ότι ένας μεθυσμένος καπετάνιος ή αρχηγός οποιουδήποτε είδους θα καταστρέψει το πλοίο, το άρμα, το στρατόπεδο ή οτιδήποτε άλλο έχει κάτω από τις διαταγές του.

Πλάτων, Νόμοι Α